• ÚVOD

  • GALERIE

  • MODELY

  • DÍLNA

  • ELEKTRONIKA

  • ODKAZY

  • ZAČÁTEČNÍK


  • Autor článku: MARTIN

    CANARY - Phoenix model




    Vzheledem k tomu, že jsem měl trochu divoké období, rozhodl jsem se koupit letadlo na takové to klidné polétání a do oka mě padl školní model CANARY od výrobce Phoenix model. Jak jsem si dovezl stavebnici domů nešlo odolat abych neotevřel krabici.


    Celý model je potažený polyesterovou samolepící folií a tak nebylo nutné žádné přežehlení ani jiné dopnutí potahu. Ve středu křídla není hliníková spojka, jak jsme zvyklí u většiny stavebnic, ale špalíček tvrdého dřeva který krásně pasuje do křídel a přesně určí vzepětí. Poloviny křídla jsem slepil epoxidovým lepidlem. Křidélka jsou ovládány jedním společným servem uloženým ve středu křídla.



    Ocasní plochy krásně pasují do připravených šachet v trupu, tak stačilo jen proříznout potah podlepit epoxidem a vše zasunout a složit. Osazení podvozku bylo také naprosto bez problému, jen stačilo vložit hlavní podvozek do připravené drážky na spodku trupu a zajistit plastovými držáčky. Pro přední podvozkovou nohu bylo již uložení namontované. Ovládání předního kola je zabezpečeno spřežením se směrovkou na jedno servo. Stejně tak je v základu již namontované motorové lože. Výrobce uvádí, že je vyosení již dané motorovou přepážkou. Po namontování motoru jsem, ale sklonil motor ještě o 2mm podložku dolu. Všechny šachty pro serva jsou již také připraveny na standardních velikost. Křídlo se k trupu upevňuje gumovými oky. Výrobce dodává 12 ok a doporučuje upevnit křídlo minimálně 8mi oky. Pro jistotu jsem dal 10 a bez problému křídlo drží jako přikované.

    Technické paramatery:

    Rozpětí: 1573mm
    Délka: 1240mm
    Váha: 2,5 kg (bez paliva)
    Motor: ASP 8,5 ccm
    Vrtule: Master 11x8
    Serva: HS-422
    Nádrž: 300ml (18-20 minut letu)



    Letadlo je připravené na zálet. Jen jsem ještě pro jistotu vyměnil kolečka dodávané ve stavebnici za kolečka o průměru 70mm. S těmito kolečky není vůbec problém odstartovat i z ne zrovna ideálně upraveného travnatého letiště.


    Zálet:
    Po příjezdu na letiště jsem zkontroloval všechny spoje a výchylky, dotankoval a šlo se na věc. Motor naskočil vcelku spolehlivě a pojíždění po letišti je naprosto bezproblémové. Před startem poslední motorová zkouška. Plný plyn a tradá do vzduchu. Model se krásně vznesl a poslouchá jak beránek. Motoru je tam tak akorát na můj vkus. Během letu jsem jen trochu dotrimoval křidélka a užíval si relaxační obloučky a osmičky. Přistání je taky pohodové, jen je třeba dát pozor aby „nezakopl“ o přední kolo pak se rozskáče jako klokan a je lepší hned naložit plný plyn, vzlétnout a přistání opakovat.

    Vlečný háček:
    Vlečný háček je vyroben z novodurové kulatiny provrtané mimo střed vrtáčkem o průměru 2mm. Na zadní straně jsem udělal průřez pilkou na železo a rozpiloval zářez (až za provrtanou dírku) aby šlo pohodlně zapnout vlečné lano. Toto je vlepeno co nejblíže za odtokovou hranu křídla ( ideální by to bylo v těžišti ,ale to se mi nepodařilo docílit). Od háčku vede plastový bowden se strunou o průměru 1.5mm k miniservu ,které jsem vlepil zhruba do místa těžiště . Servo je připojeno k 5tému kanálu přijímače a krásně vše funguje.



    Vlečné lano:
    Vlečné lano (silonový provaz) mám dlouhé cca 9 metrů a je na straně vlečné opatřeno malým kroužkem od klíčů , který se pohodlně zapíná do vlečného háčku. Po radách od zkušenějších jsem na provaz navlékl červenou bužírku, která je dlouhá cca 80 cm. Měla by zabezpečit, aby nedošlo k zamotání vlečného lana do ocasních řídících ploch.



    Závěr:
    Canary je opravdu hodné nezáludné letadlo, které nemá tendence padat po křídle a spíše se snaží pilotovy let usnadnit. Toto letadlo mohu s klidným svědomím doporučit jako první se spalovacím motorem, pro pilota co má již něco nalétáno s elektrickým školním modelem.

    FOTOGALERIE


    FOTOAKTUALITA:


    NAŠE LETIŠTĚ:

    AKTUÁLNÍ POČASÍ:

    Copyright © 2009-2017
    KARAS a ZDEKAR
    (tokaras@seznam.cz)


    TOPlist