„Mít rád lidi a milovat lidi to je celé tajemství a snad jediný recept na štěstí.“ Jan Werich
  • ÚVOD

  • GALERIE

  • MODELY

  • DÍLNA

  • ELEKTRONIKA

  • ODKAZY

  • ZAČÁTEČNÍK

  • Autor článku: JARDA

    ALPHA 1500 - PELIKÁN



    Už od malička jsem chtěl letadlo na ovládání, ale nějak to nevyšlo. Loni v červnu jsme se byli s manželkou a synkem podívat na dětském dnu na letišti u nás v Třebechovicích. Byla tam ukázka RC modelů aut a především letadel. Potkal jsem tam kamaráda z práce a už to šlo samo.
    Koupil jsem si větroně Alphu 1500. Sice jsem si říkal, že chci něco pro začátečníky, ale Alpha to určitě není. Byla to čerstvá novinka a tak jsem nevěděl do čeho jdu. Po neúspěšném jednání s jedním modelářem domorodcem, jsem kontaktoval zdejší Houbaře. Následující den jsem sestavil Alphu a šel to zkusit sám, samozřejmě bez úspěchu. Jeden pád a přední trup byl na kusy. Tak jsem volal kluky, aby mi s tím pomohli. Měl jsem klasický Mode 1, ale s tím mi to moc nešlo. Párkrát sem ji ještě prohnal po poli a až pak jsem zjistil, že to nebude éro pro mě.
    Od známého jsem dostal nabídku na takovou „cesničku“ jménem Vozembouch. Bylo celý slepovaný a již na první pohled bylo vidět jakou mělo minulost, ale lítalo krásně. Další věc, kterou jsem byl nucen změnit, byl mode vysílače. Mode 2 mi hned padl do rukou a Vozembouch mě, zdá se, naučil létat. Alphu jsem tedy raději nechával doma. Několik hodin jsem létal s Vozembouchem, až jsem opět dostal chuť začít létat Alphou. Teda abych se přiznal, byl jsem nucen začít létat s Alphou, jelikož jsem Vozemboucha „vozembouchnul“:). Částečně mojí vinnou, ale největší zásluhu na to měla nová vysílačka.
    Abych se vrátil k Alphe. Vzhledem k předchozím hodinám s Vozembouchem jsem se naučil létat, tak s Alphou to byla už hračka. Jak se mi to poprvé zdálo nestabilní a špatně ovladatelné tak jsem si to teď užíval. Alpha vypadá pěkně, teda vypadala. Bohužel není příliš vhodná jako první letadlo a to nejen letovými vlastnostmi, ale i konstrukčně. Trup je křehký, ocasní plochy se při každým hrubším přistání nalomily atd. Motor je celkem silný a dokáže éro slušně rozpohybovat.

    S jídlem roste chuť, takže jsem samozřejmě chtěl nějaký nový éro. Po dlouhém brouzdání na netu jsem narazil na krásné letadlo. Teď když si to uvědomuju, já vlastně koupil zase novinku. Ale co, už bylo ve vzduchu a jsem moc spokojen. Je to docela přesný a poslušný letadlo. Už se nemůžu dočkat, až bude hezky teplo a budu je prohánět ve vzduchu. O Stinsonu se rozepíšu příště.

    PARAMETRY A ELEKTRONIKA


    Rozpětí:1500mm
    Délka:925mm
    Plocha křídla:20,6dm2
    Plošné zatížení: 34g/dm2
    Baterie:3s 1500 mAh
    Vrtule:

    FOTOGALERIE



    




    FOTOGALERIE


    FOTOAKTUALITA:


    NAŠE LETIŠTĚ:

    AKTUÁLNÍ POČASÍ:
    HTML weather
    YoWindow.com yr.no

    Copyright © 2009-2017
    KARAS a ZDEKAR
    (tokaras@seznam.cz)


    TOPlist