„Kdy se nudíme lépe než v kruhu rodiny?“ Oscar Wilde
  • ÚVOD

  • GALERIE

  • MODELY

  • DÍLNA

  • ELEKTRONIKA

  • ODKAZY

  • ZAČÁTEČNÍK

  • Autor článku: ZDEKAR

    ROBBE PARABOLIC




    Úvod:
    Tohle letadýlko už mám nějakou dobu, ale k tomu abych napsal recenzi jsem se dostal až teď. Už mě přestalo bavit čekat až bude skoro bezvětří a taky jsem chtěl něco rychlejšího. Rozmýšlel jsem se mezi Blizzardem od Multiplexu a Parabolicem. Vybral jsem si tedy nakonec Parabolica a jsem rád. Je univerzálnější než Blizzard. Hodí se jak do termiky (pomalé létání), tak i na rychlé průlety.


    Parametry:
    Rozpětí: 1510mm
    Váha celková: výrobce udává asi 720g, ale já se dostal na 800g.
    Délka: 1130mm
    Plocha: 30dm
    plošné zatížení: 26,6g/dm2

    Motor: KDA 22-20L / nově Turnigy 2836 1000kv
    Vrtule: 9x7 Aeronaut CAM / stačila by i 9x4
    Kužel: duralový turbo 38mm z pohodalet
    Regulátor: PowerHD 30A / 3A BEC
    Serva: 3x HXT 900, 1x Vigor VS-12M na směrovku
    Baterie: Zippy 3S 2200mAH

    Letadlo jsem koupil jako stavebnici a po sestavení vybavil uvedenou elektronikou. Létá to celkem svižně a to i díky velmi tenkému profilu křídel. Maximální rychlost naměřená je asi 70km/h. Později jsem byl nucen motor vyměnit, jelikož z toho KDA se mi uvolnily magnety a ani po přilepení zpět moc dlouho nevydržely na místě.


    Letové vlastnosti:
    Při startu z ruky pod plynem si letadlo drží směr a je celkem dost stabilní. Kvůli malému vzepětí jen na koncích křídel není ale autostabilní a pokud např. větrem se stočí na stranu, je potřeba ho srovnat. Díky křidélkům podél celé plochy křídel je také velmi akrobatický. Nevýhodou ale je uchycení křídel pomocí plastových šroubků. V místě kam se šrouby zavrtávají je také stenčeno křídlo a při agresivnější akrobacii to může být místo, kde se to utrhne. V podstatě křídlo k trupu drží jen na asi 1cm elaporu a plastových šroubcích.
    Ale musím říct že se mi to zatím utrhlo jen 2x. Poprvé při strážce s Karasovým Braníkem ve vzduchu (přestřihly se ty plastové šrouby a křídlo dopadlo na zem o pár sekund později než trup) a pak po nárazu do země to trochu naprasklo.
    Přestože je letadlo celé z Elaporu(EPP), tak je křídlo dost pevné a za letu se neprohýbá. Je totiž z obou stran vyztužené 2 uhlíkovými kvádro-trubkami (2 z každé strany) a konce křídel kovovým drátem.
    I když je to jak jsem napsal stabilní letadlo, doporučil bych ho vzhledem k jeho rychlosti a celkem žádnému vzepětí, až jako letadlo druhé.


    Výhody a nevýhody:
    + průraznost proti větru díky tenkému profilu
    + rozsah rychlostí
    + akrobatický větroň
    + nenáročné na sestavení

    - uchycení křídel
    - vhodné jen pro motory do 28mm průměru


    Předčasná "přistání":
    - Srážka s Braníkem ve vzduchu
    výsledek: ve vzduchu se utrhlo křídlo a spolu s trupem nekontrolovatelně spadlo na zem asi z 40m.
    Trochu se pomačkal předek trupu (mírně se vytočil na levou stranu) a bylo potřeba opravit promáčknutou náběžku křídla v místě srážky.
    - Nekontrolovatelný pád po ztrátě napájení kvůli poškozené baterii z minulého pádu
    výsledek: Předek trupu se trochu pomačkal a narovnalo se vytočení doleva . Bylo potřeba zalepit trhliny a vytržené uchycení křídel Purexem.
    - Přistání na stromě
    výsledek: poškrábané křídlo a naražená náběžka. Náběžka je opravena a letadlo lítá krásně dál.


    Galerie:
    







    FOTOGALERIE


    FOTOAKTUALITA:


    NAŠE LETIŠTĚ:

    AKTUÁLNÍ POČASÍ:
    HTML weather
    YoWindow.com yr.no
    Krásné letadýlko,co?


    Copyright © 2009-2017
    KARAS a ZDEKAR
    (tokaras@seznam.cz)


    TOPlist