• ÚVOD

  • GALERIE

  • MODELY

  • DÍLNA

  • ELEKTRONIKA

  • ODKAZY

  • ZAČÁTEČNÍK

  • Autor článku: ZDEKAR

    ASSAN 2.4GHz





    Úvod:
    Když jsem si před časem vybral novou vysílačku pro řízení dalších modelů (Hitec Optic 6), rozhodoval jsem se i na jaké frekvenci budu pokračovat (první model Aerobird 3 mám na 27Mhz).

    Zvolil jsem si 2,4Ghz, jelikož převážně lítám ve volné krajině, kde oproti letišti hrozí větší nebezpečí, že někdo za rohem zapne vysílačku na stejném kanále a pak už je to jen na smetáček a lopatku... Stejně tak bych i já mohl "sestřelit" někoho o kom ani nevím.

    V době, kdy jsem vysílač kupoval bylo na trhu několik systémů (Futaba Fasst, Spektrum DSM2, XPS, Assan). Hitec ještě svůj systém vyvíjel a ani Jeti Duplex ještě neexistoval... Fasst i DSM2 jsou zatím pokročilejší systémy něž Assan nebo XPS, ale od koupě mě odradila především cena VF modulů a pak i jednotlivých přijímačů. Assan si v té době oproti Spektrumu zabral pro přenos jen 1 kanál, ale slyšel jsem na něj jen samou chválu a ceny přijímačů byly a jsou skoro o polovinu levnější než u DSM2 nebo Fasst systému. Rozhodl jsem se tedy pro Assan. A teď už tě k té technologii:

    Technologie:
    - V současné době Assan může pracovat jen se signálem PPM, signál PCM není podporován.
    - Systém přenosu dat je DSSS (Direct Sequence), což znamená, že pro přenos je využit pořád ten stejný kanál (neboli jedna frekvence), narozdíl třeba od Fasst systému, který využívá FHSS (Frequency Hopping) - skáče přes všechny kanály a vyhýbá se tak možnému rušení.
    - Od verze V2 si Assan zabírá pro přenos 2 kanály (jako Spektrum). Pro angličtináře jsem našel zajímavý článek, jsou tam i obrázky . Na těch obrázkách je pěkně vidět porovnání signálů od Assanu, DSM, Fasst a dalšího systému
    - Dosah udávaný výrobcem pro přijímače z "mini serie" je 500-800m.
    - Všechny zapnuté přijímače fungují současně, takže lze teoreticky ovládat více modelů současně jednou vysílačkou
    - přijímače Assan fungují pouze s tímto systémem a nejsou použitelné s vysílači nebo moduly jiných systému na 2.4Ghz. To platí ale i pro ostatní systémy.

    Zkušenosti:
    Systém Assan provozuji asi rok v samokřídle Eagle Sport a zatím bez problémů. V místech, kde to cuká na 27Mhz nebo 35Mhz je na 2,4Ghz klid. Dosah přijímače je větší než kam je letadlo ještě vidět, takže plně dostačující. Výškoměr sice nemám, ale odhadem bych řekl, že jsem byl maximálně tak v 300m. Podle jedné internetové diskuze bylo dosaženo s větroněm výšky 760m a v pohodě... Jediná věc která mi vadí je, že Optic 6 není možné kvůli anténce z VF modulu pokládat na záda a anténka se tak musí před uskladněním vždy vyšroubovat. To lze ale vyřešit nákupem speciální sady, pomocí níž se dá anténka namontovat místo původní a s modulem propojit pomocí prodlužovacího kabýlku.
    Co víc k tomu dodat... Ten systém prostě funguje jak má a za celkem příznivou cenu.
    Přehled všech přijímačů a dalších produktů si můžete najít na oficiální stránce výrobce www.assan.cn

    Výhody a nevýhody:
    + nejsou potřeba krystaly
    + 2,4Ghz je volná frekvence a lze na ní provozovat různé druhy modelů (narozdíl od 35Mhz, která je jen pro letadla)
    + méně rušení oproti MHz
    + levnější přijímače oproti jiným Ghz systémům
    + 2 kánály pro přenos od verze V2
    + všechny přijímače fungují současně (pro někoho možná nevýhoda)

    - menší dosah mini přijímačů (přesto plně dostačující)
    - nekompatibilita s jinými systémy (to je ale u všech systémů na frekvenci 2,4Ghz)
    - GHz frekvence se odrážejí od vodní hladiny, není tedy možné je použít pro řízení ponorek

    Závěr:
    Systém Assan mohu doporučit pro všechny co se nechtějí starat o to, kdo kolem nich má co za frekvenci a nechtějí ani dražší systémy typu DSM2 a Faast.



    FOTOGALERIE


    FOTOAKTUALITA:


    NAŠE LETIŠTĚ:

    AKTUÁLNÍ POČASÍ:

    Copyright © 2009-2017
    KARAS a ZDEKAR
    (tokaras@seznam.cz)


    TOPlist