Tento motor jsem zakoupil u firmy Cemech spolecne s rozsypem samokrídla Eagle Sport. Jedná se o motor tzv. "strídavý" nebo také bezkártácový. Nepatrí mezi ty nejlevnejší, ale ani nejdražší.
Se samokřídlem, kde je tento motor umístěn ve předu jsem zažil při zalétávání několik pádů při jednom znichž se trup křídla rozpůlil (kolmý pád do země). Motor to vydržel bez úhony.
Parametry:
Pmax
30W
Umax
12 V
Délka
32mm
Průměr
30,5mm
potřebný regul.
8A
Průměř hřídele
3mm
Hmotnost
25g
Statický tah
220g
Počet pólů
18
Příklad odběru proudu při daném napětí, typu vrtule a otáčkách:
Vrtule
Li-pol
Proud
Otáčky/min
GWS 7x6"
2S
3,5A
5300
GWS 8x4,3"
3S
3,4A
5400
GWS 7x6"
2S
5,1A
6300
GWS 8x4,3"
3S
4,9A
6500
Tah 220g je udáván při plném výkonu. Motor používám s 18A regulátorem optimalizovaným pro motory Python, který také dodává firma Čemech. Je možné tento regulátor zakoupit přímo v setu s motorem. Moje dosavadní zkuenosti s motorem i regulátorem jsou velmi dobré.
Parametry regulátoru:
Délka
46,5mm
Max. výka
10mm
Šířka
24,5mm
Délka kablíků
74mm
Vypínač
120mm
Hmotnost
23g
Druhy aku.
Lipol, Lion, NiCd
Max. proud
18A
BEC
5V / 1A
Brzda
měkká
Tento regulátor má velmi jednoduché nastavování. V podstatě lze změnit jen typ napájecích baterií a to buď na Lipol a nebo NiCd. Změna se provádí následovně:
- nastavíme plný plyn
- připojíme napájení
- po chvíli se ozve melodie
- stáhneme plyn
- po opětovném zaznění melodie vypneme napájení
Tímto postupem se vždy přepne nastavení do druhého stavu, tj. buď z Lipol na NiCd nebo NiCd na Lipol. Aktuální nastavení je možné zjistit po připojení napájení (samozřejmě se staženým plynem, jinak se opět dostaneme do programovacího režimu). Při zapnutí se buď ozve:
1x pípnutí - režim Lipol
nebo
2x pípnutí - režim NiCd
Závěr:
Myslím si, že motory řady Python patří mezi ty kvalitnějí a s dobrým poměrem spotřebované enegie / statický tah.
Výhody a nevýhody:
+ poměr energie / tah
+ celkem příznivá cena (vzhledem k v ostatním motorům z ČR)
+ kvalita
- málo možností nastavení (regulátor)