• ÚVOD

  • GALERIE

  • MODELY

  • DÍLNA

  • ELEKTRONIKA

  • ODKAZY

  • ZAČÁTEČNÍK

  • Autor článku: ZDEKAR

    EAGLE SPORT




    Před časem jsem využil výprodeje u Čemecha a zakoupil jsem si stavebnici samokřídla z EPP s názvem Eagle Sport (v rozsypu). Ještě předtím jsem žádný takovýto model nestavěl, pokud nepočítám plastikové modely v dětství. Naštěstí to nebylo nijak složité, stačilo slepit 2 části křídla, přilepit elevony a na strany winglety (to jsou takové ty svislé kousky na koncích křídel a držáček na motor, který byl také z EPP, což se později ukázalo jako nedostatečně odolné.

    Toto samokřídlo je stavěné na motor ve předu, čímž se liší od většiny ostatních. Samozřejmě by nebylo problém předělat pohon na tlačný, ale v té době, kdy jsem to stavěl, jsem se v tom nechtěl moc hrabat a stavěl jsem to podle návodu... Teď jsem tomu rád, alespoň mám trochu "unikát" .

    Bohužel ze stavby nemám žádné fotografie, tak to alespoň trochu popíšu:

    Stavba:
    Křídlo jsem nejprve lepil pomocí Styrolepu,... později (po pádu Karase s jeho modelem) jsem zjistil, že to není lepidlo na pevnostní spoje, ale už bylo slepeno a nechtěl jsem to odtrhávat. Po prvním "přistání" mi odpadnul motor i s kouskem držáku. Když to po slepení a dalším přistání znovu odpadlo, vystužil jsem to kousky plastového kelímku od másla a omotal skelnou páskou. Tato kombinace pak už přežila i moji zatím největší havárii, kdy jsem z vlastní blbosti (nedostatečně upevněná páka serva) udělal vývrtku do země asi z 12m. Nevydržela to jen vrtule a spoj křídla (Styrolep). Alespoň jsem to mohl konečně slepit pořádně pomocí Purexu .

    Elektronika:
    I pohonnou soustavu jsem dal přesně podle návodu... Motor Python 30 s regulátorem v combo setu, vrtuli GWS 8x4 HD. Místo doporučených serv Hitec HS-55 jsem dal levnější Power HD 1900A s tahem asi 1,5kg při 4,8V a přijímač jsem zvolil ASSAN X8R6 s krátkými anténkami a teoretickým dosahem okolo 500m. Baterku mám RAY lipol 480mAh 3S (11,1V).

    Létání:
    První let jsem absolvoval za mírného větru, kdy mi to Karas hodil a já jen zíral jak to rychle stoupá nahoru. Ta rychlost se mi tenkrát zdála závratná . Chvíli jsem se tak třepotal ve vzduchu a pak přistál. Jelikož to mělo dost výkonu zkusil jsem si to tentokrát hodit sám. Řídím v módu 2, takže jsem to levou rukou jen pustil a krásně to odlítlo... pak už jsem zkoušel víc, i nějaké obraty... k úžasu přihlížejících, jak že to vůbec můžu udžet ve vzduchu, takovou potvoru rychlou .

    Další lety probíhaly úspěšně a dělal jsem pak i dost šílené obraty... až do té chvíle, kdy mi upadla páčka od serva a letadlo spadlo na zem. No jo no, byl jsem moc horlivej aby to už letělo, že jsem zapoměl přišroubovat páky k servům . Jinak křídlo létá dost stabilně, ale je citlivé na řízení (díky velkým elevonům). Dokáže i krásně plachtit, až si ze mě kolegové dělali srandu, že to plachtí pomalu líp než Sky Lady. I termiku to zvládá dobře a tak si občas vylítmu odhadem tak do 300m a tam si plachtím sem a tam, pomalu už ani není vidět, kam to letí. Nejvíc jsem zatím lítal asi 20 minut. Na plný plyn to zvládne asi 5 minut.

    Nedávno jsem zas blbnul a napadlo mě že udělám blízský průlet kolem stromu, ale strom byl blíž než jsem si myslel a navíc ten den byla dost velká stromová přitažlivost , takže než jsem se vzpamatoval, koukalo na mě letadlo z topolu ve výšce asi 22m. Jak jsme to sundávali se můžete podívat do fotogalerie.

    Závěr:
    Na závěr bych řekl, že je to pohodové letadlo na vyblbnutí. Po té co jsem viděl v akci TORO 900 s 200W motorem se mi to už nezdá ani moc rychlé . Ty co se teď rozhodli, že si ho taky pořídí, musím zklamat, Čemech před časem výrobu ukončil a v nabídce ho už nemá. Existuje ale spousta jiných samokřídel, které na to vyblbnutí také bohatě stačí. Na živo jsem viděl jen Toro 900, které létá krásně.

    Krátké video ze startu:




    FOTOGALERIE


    FOTOAKTUALITA:


    NAŠE LETIŠTĚ:

    AKTUÁLNÍ POČASÍ:

    Copyright © 2009-2017
    KARAS a ZDEKAR
    (tokaras@seznam.cz)


    TOPlist