„Člověk, který nikdy neplakal nežil opravdový život!“ Jan Werich
  • ÚVOD

  • GALERIE

  • MODELY

  • DÍLNA

  • ELEKTRONIKA

  • ODKAZY

  • ZAČÁTEČNÍK

  • Autor článku: KARAS

    Phenix II - F3K



    Když jsem brouzdal po netu tak jsem narazil na zajímavou kategorii radiem řízených modelů. V tom okamžiku jsem si řekl, že to je přesně to co se mi líbí. Krásné, ladné a pomalé lety jsou to pravé na podvečery v bezvětří.
    Jako asi každá soutěžní kategorie není zrovna finančně nenáročná. Nejlevnější kategorie se pohybují kolem 3 ticís. Což není zase mnoho, ale ne každý na to má. :-) Tak jsem hledal levnější variantu. Gondolu a trubku jsem koupil od Ikara. Kvalitní a pěkná gondola byla základem pro další stavbu.
    Základem letadla je nepochybně křídlo. Nejprve jsem si zkoušel udělat vlastní ale po zjištění konečné váhy jsem jej nakonec nedodělal. Nakonec jsem dostal nabídku od GWSky na jeho olaminované křídla.

    STAVBA
    Křidlo mi přišlo na dvě půlky. Pro upřesnění to byly půlky již připravené, žádné poškození.;-) Nejprve bylo nutné zbrousit křídla do vzepětí, které činí zhruba 7,5cm. To znamená, že konec křídla je oprotí středu zvednut o 7,5cm. Po zbroušení následovalo slepení purexem. Poté jsem vyvrtal díry pro šrouby, vydlabal polystyren a vylil pryskyřicí. Další vrtání a následné zalepení kovových trubiček jako opora pro šrouby na upevnění křídla. Podlením krokem bylo přelaminování středu křídla.
    Jako házecí kolík jsem použil uhlíkovou tyčku, která je podobně jako průchodky na šrouby zalepena do křídla a kolem je přilaminovaná uhlíková tkanina.
    Jako poslední částí na křídle byly serva. Vyříznutí a vydlabání prostoru pro serva a kanálků pro kabely. Serva jsou oblepeny lepící páskou a přilepený epoxidem. K náhonu jsem použil vydličky a laminátovou tyčku.Konečná váha křídla se zastavila na 156g.
    Ocasní plochy jsem také objednal od GWSky. Krásné a lehké ocasky bylo nutné přilepit epoxidem. Nejprve jsem vyříznul drážku pro SOP. Spoj jsem poté raději přelaminoval. Ve směrovce je zalepená tzv. zpětná kladka, později upřesním na co je. VOP je přilepena na kozlíku z lehké balzy a také jsem spoj přelaminoval.
    Jako náhod VOP jsem použil Kevlarovou nit, kterou používají rybáři. Vyniká malou průtažností a závislostí na okolní teplotě, samozřejmě je dost pevná. VOP je řízena tzv. táhni-táhni, kde je ona zpětná kladka použita na změnu směru tažné síly od serva. Tento způsob mám minimální vůly a jednodušší montáž a menší hmotnost než bowdeny.
    V gondole jsou již při laminování zalepeny dvě hliníkové destičky, do kterých je nutno vyvrtat díru a následně závit pro uchycení křídel. V špičce se nachází tři malá olůvka na dovážení(těžiště se nachází cca 7 cm za náběžkou). Za závažím je akumulátor, který je zasunuty mezi polystyrenové bloky. Náselduje přijímač a palubní deska, na kterou jsem umístil vypínač, nabíjecí konektor a servo VOP.

    ZÁLET
    Zálet proběhl na svahu v Rašovicích. Bylo krásné počasí, mírný vítr a celkem teplo. Nejdříve jsem zkusil dva hody alá Honza Železný a pak až kruhový hod.
    Překvapivě to krásně šplhalo nahoru, samozřejmě ne do takových výšek ale to se časem podá.

    ZÁVĚR
    Závěrem bych chtěl poděkovat GWSkovi a Ikarovi za jejich součásti, díky kterým jsme si pořídíl celkem levné házedlo slušných kvalit a letových vlastností. Letadlo opravdu pěkně plachtí a disponuje velkým rozsahem rychlostí. Už se těším na teplé počasí až bude termika.

    PARAMETRY A ELEKTRONIKA
    Rozpětí:1500 mm
    Délka:1230 mm
    Hmotnost:cca 304g
    Plošné zatížení:14,5g/dm2
    Serva:HXT900,Turnigy
    Baterie: 4xNexcell 360 mAh

    FOTOGALERIE

    









    Nepřehlédněte:
    Video 1
    Video 2
    Video 3
    Video 4

    FOTOGALERIE


    FOTOAKTUALITA:


    NAŠE LETIŠTĚ:

    AKTUÁLNÍ POČASÍ:
    HTML weather
    YoWindow.com yr.no

    Copyright © 2009-2017
    KARAS a ZDEKAR
    (tokaras@seznam.cz)


    TOPlist