• ÚVOD

  • GALERIE

  • MODELY

  • DÍLNA

  • ELEKTRONIKA

  • ODKAZY

  • ZAČÁTEČNÍK

  • Aktualizováno: 22.4.2011
    Autor článku: KARAS

    ZLÍN Z-50 - STAVBA


    Zde budete moct sledovat jak se rodí můj zatím největší projekt Zlín Z-50. Je to celodřevěná konstrukce z části podle plánku pana Pavla Bosáka a z větší částí můj návrh. Původní plán posloužil jako předloha pro návrh trupu a celkový vzhled. Bylo potřeba přepracovat křídla a částečně trup, jelikož plánek byl značně předimenzovaný a hmotnost letadla by byla příliš velká.
    V následující tabulce budou uvedeny výdaje za materiál na stavbu, abych poukázal na relativně nízké výdaje. Dále tabulka hmotností jednotlivých částí modelu. Obě tabulky jsou průběžně doplňovány, tak jak postupuji se stavbou.

    PARAMETRY:
    Rozpětí: 1276 mm
    Délka: 950 mm
    Aktuální hmotnost: 1017g
    Předpokládaná hmotnost: 1200g
    Plocha křídel: 25,92 dm2
    Aktuální plošné zatížení: 39,2 g/dm2
    Předpokládané plošné zatížení: 46 g/dm2

    VÝDAJE ZA STAVBU:
    2x 2mm lehká balza - 78 Kč - směrovka,žebra na křídla, žebra na VOP
    1x uhlíková trubka 10x9x1000mm - 260 Kč - nosník křídla
    1x uhlíková trubka 5x4x1000mm - 65 Kč - nosník VOP, pomocné nosníky na sestavení křídla
    2x 1mm lehká balza - 58Kč - potah náběžné hrany křídla
    1x překližka 30,5x61cm - 139Kč - žebra na křídla, přepážky v trupu
    6x 5x5 balzová tyčka - 40Kč - Trup
    1x náběžná lišta - 18Kč - náběžka VOP
    3x 1,5mm balza standart - 81Kč - náběžka VOP
    2x 3mm balza lehká -94Kč - křidélka a další
    Celkem: 833Kč

    HMOTNOST
    VOP -17g
    Křídlo -204g
    Trup -255g
    Motorový kryt:45g
    Motor: -143g
    Regulátor: -51g
    Akumulátor: -223g
    BEC: -39g
    2xServo: -30g
    Přijímač: -10g
    Celkem: 1017g





    Tak jsem se pustil do stavby trupu. Přepážky jsou připraveny, první 3 jsou překližkový a poslední je z balzy.


    Základem trupu jsou 4 přepážky, v prví fázi jsem jej dvěma příčníky slepil k sobě a spojil první dvě přepážky vzpěrami.


    Přilepil jsem směrovku a trup doplnil o další lišty.


    Téměř hotový trup před potažením balzou.Zkušební sestavení, zatím to vypadá dobře.


    Z uhlíkové destičky jsem vyříznul 3 pásky a nalepil jako lože pro baterii.


    Zde je vidět otvor, kterým budu přístup k elektronice a k baterii. Z toho vyplývá, že budu mít odnímatelnou kabinku.


    Do prostoru pod kabinkou jsem zalepil dvě smrkové lišty, na které se přišroubují serva k ovládání ocasek. Náhon bude pomocí bowdenů.


    Pro přišroubování křídel slouží překližka se dvěma šrouby.


    V přední části trupu, jsem zalepil lože pro podvozek z překližky, zároveň lože slouží jako opěrný bod pro ukotvení křídla.


    Tak jsem začal potahovat trup. Použil jsem 1,5 mm balzu Standart. Nerovnosti a nedokonalosti se zabrousi a vytmelí.

    Strana:  1   2   3  


    FOTOGALERIE


    FOTOAKTUALITA:


    NAŠE LETIŠTĚ:

    AKTUÁLNÍ POČASÍ:

    Copyright © 2009-2017
    KARAS a ZDEKAR
    (tokaras@seznam.cz)


    TOPlist