• ÚVOD

  • GALERIE

  • MODELY

  • DÍLNA

  • ELEKTRONIKA

  • ODKAZY

  • ZAČÁTEČNÍK


  • Autor článku: KARAS

    THUNDER MUSTANG




    Ačkoli se v poslední době zaměřuji na větší modely a líbí se mi spalovací motory, tak jsem neodolal. Poté co si Jarda pořídil Arsenala VB-10 od Vekamodel. Uchvátila mně preciznost modelu a letové vlastnosti. Ovšem pro mne je Arsenal přiliš velký a tak jsem pokukoval po Thunder Mustangu.
    Model od p.Kapuscinského je kompozitový poháněný elektromotorem. Cena se pohybuje kolem 5000,- což je pro mne přiliš velká částka. Takže jsem se rozhodl, že zaimprovizuju. Koupil jsem tedy trup a drobnosti kolem a křídlo navrhnul svoje.



    STAVBA


    Postup stavby je Zde. Křídlo jsem si nejdříve nakreslil v 3D programu a poté začal vyřezávat. Křídlo je převážně z lehké balzy a zvolený profil je Clark Y, který jsem vybral především kvůli jednoduchosti stavby a vlastnostem. Oproti křídlu, které se dodává ve stavebnici je malinko větší, především plochou. To zaručuje menší plošné zatížení a tudíž lepší vlastnosti v kluzu. Celé křídlo jsem potáhnul kvalitní nažehlovací fólii Oracover. Z důvodu vyšší pevnosti, kterou jsem vyžadoval především na přistání. Uložení křídla je je stejné jako u původního křídla, takže vzadu je zapřený o nasávání chladiče a vpředu jedním šroubem.

    PARAMETRY A ELEKTRONIKA
    Rozpětí:1000 mm
    Délka:850 mm
    Hmotnost:990 g
    Plošné zatížení:53,51 g/dm2
    Motor: Prop-Drive 35-36 1400 kV
    Serva:PowerHD
    Vrtule:9,5x5
    Baterie: Lipol 3s 2200mAh

    ZÁLET


    17.3.2012 proběhl zálet. S kolegama z klubu jsme se sešli na klubové letišti. Počasí bylo naprosto ideální, mírný vítr a teplo. Poprosil jsem Jardu aby mi jej hodil. Obával jsem se především zkrouceného křídla. Přidání plynu a model sám vyletěl z ruky. Začal se rychle vzdalovat a šplhat do oblak. Bylo potřeba malinko dotrimovat, protože se model stáčel na levou stranu, a výškovku aby model letěl rovně. Poté jsme se seznamovali a po asi 5 minutách následovalo rychlé přistání. Pocit nepopsatelný.

    ZÁVĚR


    S modelem už jsem se prakticky seznámil a vím co dokáže. Rychlost je úchvatná a na tuto velikost modelu dostačující. Ačkoli křídlo nemá negativy a profil není nijak rychlostí, tak model létá razantně a zatáčky se dají zaletěl prudce bez jakékoli známky opadání či ztráty ovladatelnosti. Starty už zvládám sám, po přidání plynu model letí nahoru, takže je dostatek času si srovnat ruce. Přistání je poněkud rychlejší, ale když se udělá dostatečný rozpočet na přistání, tak lze sednou celkem přesně. Jedinou výtku bych měl k přednímu nasávání vzduchu. Při přistání dochází k nabírání trávy a dalších nečistot. Jinak model létá parádně a člověk se nenudí.

    FOTOGALERIE







    VIDEO





    FOTOGALERIE


    FOTOAKTUALITA:


    NAŠE LETIŠTĚ:

    AKTUÁLNÍ POČASÍ:

    Copyright © 2009-2017
    KARAS a ZDEKAR
    (tokaras@seznam.cz)


    TOPlist