• ÚVOD

  • GALERIE

  • MODELY

  • DÍLNA

  • ELEKTRONIKA

  • ODKAZY

  • ZAČÁTEČNÍK

  • Autor článku: KARAS

    THUNDER MUSTANG - STAVBA



    Když si Jarda pořídil Arseanala od p. Kapuscinského a viděl jsem ho létat, tak jsem zatoužil také po něčem rychlém. V nabídce Vekamodel je několik strojů, ale mě do oka padl Thunder Mustang. Krásně propracovaný a dobře létající model splňoval co jsem požadoval. Kompletní stavebnice ovšem byla nad moje finanční možnosti, tak jsem koupil pouze trup a křídlo si dodělám. Rozpětí modelu je 100cm a odhadovaná hmotnost do 1kg. V průběhu stavby doplním další údaje.


    Od pana Kapuscinského jsem si odvezl trup, VOP a další drobnosti potřebné k osazení modelu.


    Fotografie zobrazují detailní zpracování trupu.


    Křídlo je vlastní konstrukce, které jsem si nakreslil v 3D programu. Použil jsem běžný profil Clark Y nejen kvůli jednoduchosti na stavbu, ale i pro jeho vlastnosti, které odpustí nějaké ty nerovnosti.


    Kokpyt bylo potřeba nabarvit a doplnit o palubní desku. Pilota tam dám až v poslední fázi stavby. Celá podlážka je zatím sesazená na sucho. Kabina je z průhledného plastu, který bylo potřeba vyřezat.


    V zadní části trupu je umístěna překližková "deska", která jedna zpevňuje trup a dále slouží k uchycení bowdenu na VOP. Druhá fotografie zobrazuje překližko-uhlíkový sendvič, který jsem nalepil epoxidem v přední části trupu. Slouží k uchycení pohonného akumulátoru a křídla. O tom ale později.


    Ještě detailní fotografie VOP.



    Středová část se skládá ze čtyř žeber.



    Mezi přepážkama je zalepena překližka s hliníkovou trubičkou jako průchodka pro šroub na uchycení křídla k trupu.



    Prozatimní pohled na středovou část křídla..


    Podařilo se mi celkem obstojně namalovat pilota. Kosmetik ze mně asi nebude, ale za to vypadá jako správný válečný pilot, ne?


    Pustil jsem se do stavby křídla. Žebra jsou z 3mm lehké balzy a nosníky smrkové.


    Zde je křidlo již slepené dohromady. Pomocí překližkové spojky jsem jej slepil a napasoval na trup. Zatím to vypadá dobře a je to i rovný. :)





    Mezi přepážkama je zalepena překližka s hliníkovou trubičkou jako průchodka pro šroub na uchycení křídla k trupu.


    Křídlo je těsně před dokončením. Zbývají koncové oblouky, křidélka, uložení serv a celé to vybrousit.





    Dodělal jsem uložení serv na křidélkách. Zbývají křidélka a můžu potahovat.

    Akumulátor je umístěný na překližkové desce, která je zpevněna uhlíkem.



    Uchycení akumulátoru.



    Křídlo je již potažené. Osazený serva. Hmotnost křídla bez serv je cca 175g.


    FOTOGALERIE


    FOTOAKTUALITA:


    NAŠE LETIŠTĚ:

    AKTUÁLNÍ POČASÍ:

    Copyright © 2009-2017
    KARAS a ZDEKAR
    (tokaras@seznam.cz)


    TOPlist